چگونه لب هاي زيبا داشته باشيم؟

10th دسامبر 2019
چگونه لب هاي زيبا داشته باشيم؟

چگونه لب هاي زيبا داشته باشيم؟

شايد شما هم جزو آن دسته از افرادي باشيد كه به طور مرتب مسواك مي زنيد و از نخ دندان استفاده مي كنيد تا هميشه چهره اي جذاب داشته باشيد اما بايد بدانيد كه اينكارها به تنهايي تاثيري ندارند و اون چيي كه بيش از  همه در ابتدا در ززيبايي شما تاثير گذار است داشتن لب هايي خوش رنگ و زيبا است. براي داشتن لب هاي زيبا كافي است يكسري ترفند و اصول را رعايت كنيد كه ما در زير به آن ها اشاره خواهيم كرد.

۱- نرم و خوشرنگ شدن لب ها

آب چغندر براي خوش رنگ شدن لب ها بسيار تاثير گذار است. كافيست قبل از خواب آب چغندر روي لب هايتان بماليد.

عسل هم يكي از مواد غذايي است براي تقئيت و نرم شدن لب ها بي نظير است و در صورتي كه هر روز كمي عسل روي لب هايتان بماليد و بعد از چند ساعت بشويي تاثير آن را خواهيد ديد.

۲- مراقبت از لب ها

هرگز اجازه ندهيد لب هايتان خشك شوند مخصوصا در فصل پاييز و زمستان. براي جلوگيري از خشك شدن لب ها از برق لب و يا مرطوب كننده استفاده كنيد تا هميشه لب هايتان نرم و زيبا باشند.

۳- ماساژ دادن لب ها

روغن باذام و ليموترش مانند يك نرم كننده قوي عمل مي كنند. هر شب لب هايتان را با اين نرم كننده طبيعي ماساژ دهيد تا لب هايي زيبا و خوش رنگ داشته باشيد.

بيشتر بخوانيد: راهنماي كامل يك آرايش پاييزي

بيشتر بخوانيد: چگونه لباس هايمان را ست كنيم؟

۴- اسكراب وانيل و روغن نارگيل

اسكراب لب باعث لايه برداري از پوست لب شده و ظاهري نرم و لطيف ايجاد مي كند. براي ساخت اين اسكراب به شكر، روغن نارگيل و اسانس وانيل نياز داريم. مقدار مساوي از شكر و روغن نارگيل را با هم مخلوط كنيد و چند قطره اسانس وانيل را به آن اضافه كنيد. اين مواد را به طور كامل با يكديگر مخلوط كرده و درون ظرفي دردار بريزيد. اين اسكراب را به صورت روزانه مصرف كنيد تا لب هايي خوش رنگ و نرم داشته باشيد.

۵- اسكراب حجم دهنده لب

این اسکراب برای برطرف کردن حالت پوسته پوسته شدن لب و همچنین حجم دادن به لب‌ها بسیار مناسب است. دارچین به کار رفته در این اسکراب باعث افزایش جریان خون در لب شده و به آن حجم می‌دهد. برای درست کردن این اسکراب به ۱ قاشق دارچین، ۱ قاشق شکر و ۱ قاشق عسل نیاز داریم. تمام این مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و درون ظرفی دردار نگه‌داری کنید. این اسکراب، با لایه‌برداری از سطح پوست باعث نرمی لب‌ها شده و دارای اثر حجم‌دهندگی نیز است.

۶- اسكراب شكر و تمشك

این اسکراب علاوه بر نرم کردن پوست لب، برای پوست دست، پا، آرنج، زانو و … نیز بسیار مفید بوده و باعث می‌شود تا نرمی و لطافت را در تمام قسمت‌های بدن تجربه کنید. شکر موجود در این اسکراب باعث لایه‌برداری از سطح پوست شده و روغن نارگیل به نرم شدن پوست کمک می‌کند و عصاره‌ی تمشک علاوه‌بر رنگ زیبایی که به این اسکراب می‌دهد، ویتامین‌های طبیعی و مورد نیاز برای پوست را تامین خواهد کرد. برای درست کردن اسکراب به مقدار مساوی روغن نارگیل و شکر نیاز داریم. این مواد را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و مقداری تمشک له شده به آن اضافه کنید. می‌توانید از چند قطره رنگ خوراکی نیز درون آن استفاده کنید. این اسکراب را نیز درون ظرف در دار نگه‌داری کرده و در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.

۷- اسكراب شكلات

این اسکراب نیز برای برطرف کردن خشکی لب بسیار مناسب است. برای درست کردن این اسکراب ۳ قاشق شکر را با ۱ قاشق پودر کاکائو، ۲ قاشق روغن زیتون، ۱ قاشق عسل و مقداری عصاره وانیل ترکیب کنید. بعد از اینکه مواد به طور کامل مخلوط شد، آن را روی لب ماساژ دهید و اجازه دهید ۱ دقیقه باقی بماند و سپس آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

۸- لبانتان را ليس نزنيد

اين كار باعث مي شود كه سيستم طبيعي طراوت و رطوبت لب ها به هم خورده و به مرور دچار خشكي و از بين رفتن طراوت و شادابي لبها مي شود.

۹- از رژ لب هاي تقلبي دوري كنيد

چگونه لب هاي زيبا داشته باشيم؟

از رژ لب هاي تقلبي و ارزان قيمت دوري كنيد. در نر داشته باشيد كه سلامتي لب هاي شما بسيار با ارزش است و نبايد با وسايل ارزان قيمت و بي كيفيت از بين برود.

۱۰- هميشه ويتامينه داشته باشيد

چگونه لب هاي زيبا داشته باشيم؟

سعي كنيد در كيف خود هميشه يك مرطوب كننده ترجيحا طبيعي داشته باشيد و در تغييرات آب و هوا از آن استفاده كنيد.

۱۱- لب هايتان را گاز نگيريد

يكي از رايج ترين عادت هاي بدن آدم ها و به خصوص خانم ها ور رفتن به لب ها با استفاده از دندان است. اينكار باعث پوست پوستي شدن لب ها شده و اون هارو از بين ميبرد. اگر دچار اين عادت بد هستيد سعي كنيد سريع اون رو كنار بگذاريد.

۱۲- آب كافي بنوشيد

نوشيدن آب كافي به خصوص در تابستان باعث مي ود كه لب هايتان دچار خشكي و از بين رفتن نشود.

۱۳- درست تنفس كنيد

شايد اين جمله باعث خنده شما شود ولي توجه كنيد كه تنفس كردن از طريق دهان باعث خشكي لب ها مي شود. بهترين راه تنفس، استفاده از بيني است

نتيجه گيري:

يكي از مهمترين عوامل ايجاد زيبايي در انسان ها، لب و دندان است. لب ها پوستي نازك دارند و بايد توجه ويژه اي به آن ها داشت. اگر شما روزانه و به طور اصولي از لب هايتان مواظبت كنيد مطمئن باشيد كه هيچ نيازي به دكتر و يا راه هاي درماني هزينه بر نخواهيد بود

بيشتر بخوانيد: علت زانو درد و راه هاي درمان آن

بيشتر بخوانيد: ۲۰ ماده غذايي كه چهره شما را زيباتر مي كند

منابع: نمناك، نيك صالحي، نمناك

دسته بندی مطالب: آرایش و زیبایی

مطالب مرتبط :

  1. خدمات کراتینه مو گفت:

    جالب بود . واسه کراتینه مو هم خدمات زیبایی پرنیا در خدمت شما هست

فرستادن دیدگاه