ماسک صورت – ماسک های طبیعی برای صورت

9th ژانویه 2018
Natural masks for face

ماسک صورت – ماسک های طبیعی برای صورت

ماسک صورت – ماسک های طبیعی برای صورت – برای شادابی و طراوت پوست ماسک های متنوعی پیشنهاد می شود. پوست انسان می تواند خشک ، چرب و یا معمولی باشد. ماسک های صورت، اصولا، وظیفه مراقیت و بازسازی پوست، لایه برداری های سطحی را بر عهده دارند. حتی بسیاری از ماسکها خاصیت درمانگری را نیز بر عهده دارند. این ماسک ها برای پوست های چرب، خشک و حتی معمولی استفاده می شوند. حتما از ماسک های طبیعی برای آرامش و شادابی پوشت خود استفاده کنید. در این مقاله انواع ماسک را در اختیار خوانندگان گذاشته ایم .

در مقاله ای راه های مراقبت از پوست و مو و ناخن در زمستان را برایتان توضیح داده ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

ماسک های طبیعی برای صورت 

انواع ماسک صورت روشن کننده رنگ پوست

ماسک صورت روغن بادام

 ۱- روغن بادام ۳۰ گرم و گلاب ۳۰ گرم به همراه موم عسل به میزان ۱۰ گرم و ۱۰ گرم شیر نارگیل را مخلوط کنید. آنرا بر پوست گذاشته و ماساژ دهید تا جذب شود و میزان کمی از ماده بر پوست بماند. سپس پوست را با آب ولرم بشویید. گلاب منافذ پوست را باز می کند و با ماساژ صورت چرک و آلودگی درون منافذ بیرون می اید و  این پاکیزگی موجب شفاف شدن پوست می شود. شیر نارگیل و روغن بادام از ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای پوست هستند.

ماسک صورت سفیده تخم مرغ

۲- سفیده  تخم مرغ را جدا کرده و بر روی پوست بگذارید. اجازه دهید تا خشک شود. از حرف زدن جدا خود داری کنید زیرا پوست سرتان را چروک می کنید. پس از خشک شدن یا چسبنده شدن سفیده، صورت را بشویید این ماسک بسیار شفاف کننده و روشن کننده است. اگر از ماده لزج سفیده تخم مرغ خوشتان نمی اید با هم زن سفیده را هم بزنید تا کف کرده و از ظرف جدا نشود. سپس سفیده ی زده را بر پوست سرتان بگذارید.

ماسک صورت جو پرک

۳- جو پرک رو در ماست یا شیر یا شیر خشک به مدت ۲ ساعت خیسانده و این ماسک را بر پوست صورت بگذارید. پس از بیست دقیقه پوست صورت را به آرامی با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت سیب زمینی

۴- سیب زمینی را رنده کرده و این ماسک را بر پوست صورت بگذارید پس از ۱۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت حنا

۵- حنا و ماست را مخلوط کرده و به مدت ۵ دقیقه بر پوست صورت بگذارید. نگران نباشد ماست نمیگذارد حنا به پوست شما رنگ دهد.

 

ماسک صورت برای پوست چرب

۱- عسل و آبلیمو و موز را مخلوط کنید و بر روی پوست قرار دهید. اجازه دهید تا مواد جذب پوست شوند سپس پوست را با آب ولرم شسته و کرم مرطوب کننده چای سبز به پوست صورت بزنید.

۲-ماست ، آبلیمو و عسل را ماسک کرده و بر پوست بگذارید. پس از ۱۰ دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید. ماسک آبلیمو و عسل هم بسیار مفید و درمان گر است.

۳- پوست پرتقال را خشک کرده پودر کنید و با ماست یا گلاب یا آب مخلوط کنید. ماسک را بر روی پوست گذاشته و از حرف زدن پرهیز کنید چون پوست چروک می شود.

۴-  هرگونه میوه ترش و دارای ویتامین سی مانند لیمو ترش پرتقال گوجه برای پوست چرب مفید است . یک عدد گوجه فرنگی را رنده کنید. گاز استریل را فن کرده و گوجه رنده شده را بر روی گاز استریل بریزید. سپس این ماسک را از طرفی که گوجه فرنگی روی ان است بر روی صورت بگذارید.

۵-  لیموی ترش تازه را به دو نیم کرده و بر روی پوست بکشید پس از یک دقیقه پوست صورت را بشویید.

۶- پودر نشاسته را در آب حل کرده و بپزید وقتی کرم مانند شد بر پوست گذاشته و ماساژ دهید. نگذارد نشاسته بر صورت خشک شود . به هیچ عنوان حرف نزنید.  پس از ۵ دقیقه ماساژ صورتتان  را با آب ولرم و به آرامی بشویید.

ماسک های طبیعی برای صورت

بهترین ماسک برای پوست اسیب دیده

۱- روغن ویتامین ای E را از داروخانه تهیه کرده و بر روی پوست بگذارید. این روغن پوست های آفتاب سوخته و زخمی را سریعا ترمیم می کند. این روغن مانع آفتاب سوختگی و کک و مک پوست صورت می شود.

۲- آلوورا را از داخل برگ این گیاه جدا کرده و قطعات ان را بر روی پوست صورت بکشید. الوورا خاصیت ترمیم کنندگی بسیار بالایی دارد. پوست را جوان کرده و زخم ها و چروک های ریز پوست صورت را ترمیم می کند.

ماسک صورت برای پوست خشک

۱- خامه ، گلاب و روغن بادام یا زیتون و شیر نارگیل را مخلوط کرده و پوست را ماساژ دهید.

۲- شیر نارگیل را در یخچال گذاشته تا ببندد سپس این کره را روی پوست بمالید.

۳- پوست خود را با روغن زیتون ماساژ دهید.

۴- خیار را رنده کرده یا ورق ورق بر پوست بگذارید و اجازه دهید پوست سرتان مواد ان را جذب کند. برای ترمیم و طراوت پوست صورتتان این ماسک را تا یک ساعت تحمل کنید.

ماسک های طبیعی برای صورت

ماسک برای پاکسازی

۱- هر روز پوست صورتتان را با گلاب بشویید پوستتان شاداب شفاف و سر زنده خواهد بود.

۲- آرایش صورتتان را با روغن زیتون پاک کنید.

۳- خیار سبز را هر شب بر پوستتان بگذارید.

 

حمام و بخور برای زیبایی پوست

۱- در وان حمام می توانید آب لیمو ریخته و مدتی در آب غوطه ور باشید تا پوستتان شفاف و شاداب شود.

۲- می توانید در آب حمام شیر اضافه کرده و در آب غوطه ور باشید.

۳- بابونه را در آب جوشانده و با ان بخور دهید.

۴- هر هفته پوستتان را بخور سرد یا گرم دهید .

 

مکمل و رژیم غذایی برای زیبایی پوست

۱- قرص یا کپسول روی یا Zinc  مصرف کنید ، روی موجب شادابی  طراوت و استحکام و ترمیم پوست و مو و ناخن شما می شود.

۲- روغن زیتون و آبلیمو را به همراه غذا میل کنید. روغن زیتون کبد و روده ی شما را پاک کرده و پوست شما بخاطر دفع سموم شفاف می شود.

۳- میوه پاپایا مصرف کنید. این میوه ویژه ی خانم هاست. پاپایا سرشار از آهن و ویتامین ها و  مواد معدنی مورد نیاز بدن خانمها است.

۴- آب فراوان میل کنید تا پوستتان شاداب و با طراوت باشد.

۵- میوه و سبزی تازه میل کنید .

۶- مصرف شکر سفید را کاهش دهید ،

 

نکاتی برای پوست های حساس

۱- هر نوع ماسک میوه ای مناسب شما نیست مثلا ماسک کیوی یا ماسک انگور یا ماسک توت فرنگی که بسیار پر خاصیت و درمان گر هستند می توانند برای شما حساسیت زا باشند و موجب خارش شدید پوست شما شوند.

۲- پوست های حساس معمولا خشک هستند از ماسک چایی سبز استفاده کنید . یه کیسه چای سبز را خیسانده و به آرامی بر پوست صورت بکشید.

۳- چنانچه حین یا بعد از استفاده از ماسک دچار خارش پوست،  قرمزی و التهاب شدید از پماد بتامتازون چشمی بر پوستتان بگذارید خونسردی خود را حفظ کنید پس از چند دقیقه  حساسیت پوستی بر طرف می شود.

اگر مراسم عروسی در پیش دارید، تیم مشاوره تالارنامه، برنامه ریزی به صورت آنلاین برای شما در نظر دارند که در زیر می توانید به راحتی مراسم عروسی خود را برنامه ریزی کنید.

برنامه ریزی مراسم عروسی

دسته بندی مطالب: آرایش و زیبایی , سبک زندگی

مطالب مرتبط :

فرستادن دیدگاه