چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

24th نوامبر 2019
چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

امروزه اکثر مردم و به خصوص خانم ها به دنبال ست کردن لباس هایشان هستند. چرا که معتقد اند ست بودن لباس ها تاثیر بسیار زیادی در زیباتر شدن آن ها دارد. اما باید بدانید که ست کردن، قوانین خاصی دارد و شاید کمتر کسی از آن خبر داشته باشد. اینکه شما بدانید هر لباسی را با چه رنگی می شود پوشید اصول خاصی دارد که ما در این مقاله سعی داریم شما را راهنمایی کنیم.

برای دانستن این اصول شما باید ابتدا با رنگ ها آشنا شوید تا بهتر و اصولی تر بتوانید این کار را انجام دهید. ما ۳ نوع رنگ داریم. نوع اول رنگ های اولیه است. رنگ های اولیه (رنگ های اصلی) عبارت اند از قرمز، زرد و آبی. ترکیب این رنگ ها، رنگ های ثانویه را می سازد (قرمز + زرد = نارنجی، قرمز + آبی = بنفش، زرد + آبی = سبز) و رنگ های ترکیبی از ترکیب رنگ های ثانویه به وجود می آید. در این رنگ ها، بعضی از آن ها گرم و برخی سرد هستند. رنگ های گرم به رنگ های قرمز، نارنجی و زرد متمایل اند. رنگ های سرد نیز به رنگ های آبی، سبز و بنفش گرایش دارند. ترکیب کردن رنگ های گرم با یکدیگر و رنگ های سرد با هم، روش خوبی برای ایجاد هماهنگی رنگی برای افراد مبتدی است. این کار کم کم به شما کمک می کند تا بیشتر با رنگ ها احساس راحتی کنید.

مشکی، سفید و خاکستری رنگ های خنثی هستند و می توانند در ست کردن لباس بسیار مفید باشند.

با افزودن رنگ سفید، رنگ ها ملایم تر و روشن تر می شوند که اصطلاحا به این حالت “ته رنگ” می گویند. در مقابل با افزودن رنگ سیاه، رنگ ها تیره تر یا سیر تر می شوند که به این حالت “سایه” رنگ می گویند. در نهایت هم “تن” رنگ که با افزودن رنگ خاکستری ایجاد می شود. برای ست کردن لباس باید توجه داشت که ته رنگ، سایه و تن رنگ با همدیگر ترکیب خوبی می سازند.

بعد از آشنایی با انواع رنگ ها حالا وقت آن رسید تا با طرز استفادشون آشنا بشیم.

۱- از رنگ های مشابه استفاده کنید

چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

همان طور که در تصویر مشخص است رنگ های مشابه در کنار یکدیگر (مانند سبز و زرد یا قرمز و نارنجی) قرار می گیرند. یک مثال خوب از ست کردن رنگ های مشابه، پیراهن زنانه ­ی قرمز مایل به نارنجی با گردنبند طلایی و کفش صورتی است.

نکته ای که لازمه به اون توجه کنید اینه که بیش از سه رنگ مشابه را در یک استایل استفاده نکنید.

۲- از رنگ های اصلی استفاده کنید

چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

ست کردن این رنگ ها با هم کار سختی هست ولی اگر بتونید اینکار رو به خوبی انجام بدید ترکیب فوق العاده ای به دست می آید. اگر می خواهید که لباستان تک رنگ باشد بهتر است از رنگ های تیره یا روشن تر همان رنگ ها استفاده کنید.

  • یک مثال از ست تک رنگ می تواند تاپ سفید همراه با شلوار جین آبی، بوت کوتاه آبی تیره و ژاکت آبی تیره باشد. اگر در نهایت ترکیب مورد نظر برایتان زیادی یک رنگ بود می توانید از یک روسری قرمز یا بنفش روشن هم استفاده کنید.
  • برای ست کردن مناسب رنگ‌های اصلی با یکدیگر، می‌توانید از رنگ‌های خنثی برای ایجاد ارتباط بین آنها استفاده کنید. مثلا کفش‌های پاشنه‌ بلند قرمز با شلوار جین آبی و جواهرات طلایی را می‌توان با تاپ خاکستری و ژاکت مشکی ترکیب کرد.

ما در زیر چند رنگ اصلی را کاملا توضیح داده ایم که چگونه با دیگر رنگ ها می توان آن ها را ست کرد

الف) قرمز: قرمز قابل ست شدن با رنگ های سفید، مشکی، آبی کاربنی و نارنجی را دارد یعنی اگر لباس قرمز دارید و نمیدانید آن را با چه رنگ لباسی ست کنید بهتر است از این رنگ های گفته شده استفاده کنید.

ب) بنفش: رنگ بنفش را میتوانید با رنگ های سفید، مشکی، زرد و آبی کمرنگ ست کنید. حواس تان باشد رنگ های تند را با رنگ های ملایم ترکیب کنید مثلا بنفش بادمجانی بهتر است با رنگ آبی کمرنگ ست شود.

ج) زرد: رنگ زرد را با آبی کاربنی، سبز، بنفش و مشکی هماهنگ کنید.مکمل رنگ زرد، رنگ بنفش است ولی کنار هم قرار دادن این دو رنگ، دقت و تمرکز زیادی می خواهد.

د) آبی: رنگ آبی با رنگ های سفید، بنفش، مشکی و گلبهی ست میشود فقط نکته ای که باید دقت کنید این است که آبی را با رنگ های قرمز و زرد ست نکنید.

ه) سبز: رنگ سبز با رنگ هایی همچون زرد، سفید، مشکی، قرمز و طوسی قابل ست شدن است. رنگ سبز را هرگز با بنفش و نارنجی ست نکنید زیرا اصلا ترکیب جالبی نمیشود.

۳- بعضی رنگ ها را با هم ترکیب نکنید

برخی از افراد سعی دارند همه رنگ ها را با هم ترکیب کنند که این اشتباه است. باید بدانید که بعضی رنگ ها با هم ترکیب نمی شوند.

رنگ مشکی معمولا با اکثر رنگ ها ترکیب خوبی می سازد ولی باید بدانید که رنگ مشکی با دو رنگ ترکیب نمی شود. اولین رنگ سرمه ای است. هر چند سرمه ای و مشکی به هم نزدیک اند اما ترکیب خوبی با هم نمی سازند. دومین رنگ قهوه ای است. رنگ های مشکی و قهوه ای با هم ست نمی شوند مگر اینکه مطمون شوید که ست بودن آن ها شدنی است.

رنگ های سفید و کرمی نیز ترکیب خوبی نمی سازند. ولی رنگ های کرمی و قهوه ای ست زیبایی می سازند.

رنگ های قهوه ای و خاکستری نیز ترکیب خوبی تشکیل نمی دهند. این دو رنگ از رنگ های خنثی هستند و رنگشان به گونه ای نیست که بتوانند اثر هم را افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: ۲۰ ماده غذایی که چهره شما را زیباتر می کند

بیشتر بخوانید: چگونه ناخن هایی زیبا و محکم داشته باشیم؟

۴- برای ست لباس بیرون، از رنگ های خنثی استفاده کنید.

استفاده از رنگ های خنثی باعث می شود ستِ انتخابیتان جلوه بهتری داشته باشد. استفاده از یک شلوار خاکستری با بلوز سفید و ژاکت آبی ترکیب خوبی می سازد.

از ویژگی های رنگ سفید این است که با بسیاری از رنگ ها ترکیب خوبی می سازد. لطفا از پوشیدن شلوارهای رنگی خودداری کنید مگر اینکه یک تاپ با رنگ خنثی داشته باشید. (مثل شلوار جین قرمز با ژاکت خاکستری).

۵- از درجات مختلف رنگ ها استفاده کنید

چگونه لباس هایمان را ست کنیم؟

هر رنگی درجات مختلفی دارد. ممکن است تیره یا روشن‌تر باشد. اگر می‌خواهید لباسی را ست کنید، بهتر است در ستِ خود از درجات مختلف رنگ‌های انتخابی‌تان استفاده کنید. مثلا یکی از لباس‌ها درجه‌ی تیره‌تر و دیگری درجه‌ی روشن‌تری داشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است بخواهید کراوات طلایی پررنگ را با پیراهن آبی روشن و شلوار مشکی یا خاکستری ست کنید. رنگ طلایی پررنگ درجه‌ی تیره‌تری نسبت به آبی روشن خواهد داشت.

می‌توانید از رنگ‌های لباس خود عکس سیاه و سفید بگیرید. این کار به شما درجه‌ی رنگ‌های انتخابی‌تان را بهتر نشان می‌دهد. در نهایت می‌توانید بهتر این درجات را با هم ست کنید (مثلا درجه‌ی تیره با درجه‌ی روشن‌تر).

۶- تمرین کنید

لطفا وسواس را کنار گذاشته و شروع کنید لباس هایتان را با هم ست کنید. شاید در ابتدای کار موفق عمل نکنید اما به مرور زمان با تمرین و دانستم اصول ست کردن قطعا موفق خواهید شد. پس از الان تمرین کنید.

نکات:

  • برای ست بیرون نهایتا از سه رنگ استفاده کنید. این سه رنگ شامل رنگ خنثی ست‌تان نیز می‌شود. با این کار می‌توانید مطمئن شوید ست لباس‌تان زیادی رنگارنگ نیست.
  • یک راه مناسب برای اینکه کمی رنگ را در ست لباس‌تان افزایش بدهید، استفاده از رنگ در لوازم یا پوشیدنی‌های فرعی است که باید با رنگ اصلی‌ ست‌تان ترکیب خوبی تشکیل بدهد. مثلا می‌توانید گوشواره‌ی زرد را با بلوز سبز یا کراوات آبی را با پیراهن قرمز ست کنید.

هشدار:

  • فراموش نکنید که شما آزادید که هر چه دوست دارید، بپوشید. تا وقتی که شما ست لباس خود را دوست داشته باشید، نظر دیگران چه اهمیتی دارد؟!
  • از پوشیدن دو رنگی که خیلی به هم نزدیک‌اند، خودداری کنید. اگر خواستید به این شکل لباس خود را ست کنید، از رنگ کاملا یکسان استفاده کنید یا یک تن خنثی برای ست خود انتخاب کنید. در غیر این صورت ست لباس بیرون شما جذابیتی نخواهد داشت.
  • بهتر است از پوشیدن رنگ مشکی با رنگ قهوه‌ای خودداری کنید، مگر اینکه کاملا از مطابقت آنها مطمئن باشید. به عنوان مثال لباس مشکی و کفش قهوه‌ای باعث می‌شود بیننده گمان کند شما از رنگ‌شناسی چیزی نمی‌دانید.

بیشتر بخوانید: دلایل ازدواج نکردن جوانان؟

بیشتر بخوانید: راهکارهای مهم برای مراقبت از مو

منابع: نمناک، چطور

 

 

دسته بندی مطالب: آرایش و زیبایی , روانشناسی , سبک زندگی

مطالب مرتبط :

فرستادن دیدگاه