دوران نامزدی چرا و چگونه؟

29th ژوئن 2019
دوران نامزدی چرا و چگونه؟

دوران نامزدی چرا و چگونه؟

دوران نامزدی یکی از دوران های جالب و بحث برانگیز برای شروع یک زندگی دو نفره می باشد. در این دوران انواع مشکلات کوچک و بزرگ برای عروس و دامادها پیش می آید که نتایج نشان داده است که اکثرا از ازدواج پشیمان می شوند. اگر بتوانید مشکلات این دوران را بشناسید، شاید با آرامش و دقت بیشتری این دوران را سپری کنید.

چرا در دوران نامزدی مشکلات بسیار زیاد است؟

در دوران نامزدی به علت اینکه دختر و پسر، بیشتر به دنبال این هستند که همدیگر را بیشتر بشناسند، ریز بینانه همدیگر را محک می زنند. و چون، هر کدام به دنبال شخص ایده آل خود برای یک زندگی مشترک هستند، سخت گیری زیادی نسبت به هم دارند و تا خطایی از طرف مقابل می بینند، سریع واکنش نشان می دهند.

در این دوران احساسات بر شخص قلبه کرده به نحوی که در بعضی مواقع، اگر عشق بر شخص قالب باشد، شاید کلیه بدی های طرف مقابل را نبیند و در انتخاب خود اشتباه کند.

بیشتر بخوانید: ازدواج با این ۸ دلیل ممنوع

بیشتر بخوانید: راز جذابیت در خانم ها

این موارد را در نامزدی رعایت کنید

۱- خجالت را رها کنید

در دوران نامزدی، باید سعی کنید که حداکثر شناختی را که می توانید، از طرف مقابلتان بدست بیاورید.

برای این منظور باید سوالات مفید و هدفمندی را بپرسید تا از جواب ها و عکس العمل های آن بتوانید همسر آینده خود را محک بزنید. اکثر زوج های جوان در زمان خواستگاری، موفق نمی شوند که از یکسری سوال کلیشه ای و آماده به جواب های قانع کننده دست یابند. ولی در زمان نامزدی باید بتوانید به هدف برسید.

۲- نقش خانواده در نامزدی

در این زمان، مشکلات زیادی برای دختر و پسر پیش می آید که اکثرا برای رفع آن به خانواده های خود مراجعه می کنند. خانواده ها هم که در زمینه رفع اختلافات زوجین، اصلا مهارتی ندارند و با راهنمایی های غلط، راه را به بیراهه می کشند. در این دوران حواستان باشد که باید از ابتدا به همراه یک مشاور قابل اعتماد به پیش بروید تا در امان بمانید.

۳- نامزدی را طولانی نکنید

اگر دوران نامزدی و عقد طولانی شود، باعث بروز مشکلات بسیار زیادی می شود.

بهترین زمان برای دوران نامزدی، شش ماه تا یکسال می باشد.

با طولانی شدن این دوران، میزان سوء تفاهم ها و حاشیه های زندگی افزایش پیدا می کند. بدبینی، استرس از دیگر موارد این دوران است. از طرف دیگر اگر این زمان طولانی شود، خانواده ها نیز بر مشکلات می افزایند و با مطرح کردن سوالات و حرف های متفاوت، کام زوج جوان را تلخ می کنند و حتی ممکن است به جدایی هم بکشانند. یکی از مشکلات دیگر این است که در این دوران دختر و پسر کمتر می توانند به خانه ی یکدیگر بروند، زیرا اکثر خانواده ها آنها را منع می کنند.

۴- سعی کنید طرف مقابلتان را به خوبی بشناسید

یکی از مشکلات دوران نامزدی این است که دختر و پسر فقط به بیرون رفتن با یکدیگر و گشتن و غذا خوردن با یکدیگر مشغول هستند. این خوب است ولی شما باید تمام تلاش خودتان را بکنید تا بتوانید همسر خود را برای یک زندگی دراز مدت بشناسید. در این دوران، باورهای یکدیگر را زیر سوال نبرید، اگر با هر کدام مخالف هستید در همان ابتدای کار بیان کنید تا بتوانید تصمیم های مناسبی بگیرید. شما باید بدانید که برای دستیابی به یک زندگی پایدار چگونه این دوران را ساماندهی کنید. صحبت ها و سوالاتی که در این دوران بیان می کنید، حتما مناسب و عاقلانه باشد. صحبت بر سر موارد بی ارزش در این دوران اصلا مناسب نیست.

۵- در دوران نامزدی انتقاد نکنید

چند اشتباه رایج و بزرگ در اکثر زوج ها در این دوران پیش می آید که آنها را به جدایی می کشاند. اول انتقاد کردن است. باید یاد بگیرید که در این دوران انتقاد فایده ای ندارد بلکه شما فقط می توانید پیشنهاد بدهید.

۶- در دوران نامزدی برای همسر آینده وقت بگذارید

دوم کار کردن بسیار زیاد است. باید بتوانید برای همسر آینده تان وقت بیشتری بگذارید. این مورد به شما در شناخت بیشتر کمک می کند. یادتان باشد که شما باید زمان زیادی را با همسر آینده خود بگذرانید تا بتوانید به علایق و احساسات او، تسلط پیدا کنید. بحث یک عمر زندگی مشترک است.

نکته اینجاست که شما باید به همسر آینده تان نیز وقت بدهید که بتواند شما را به خوبی بررسی کند و نتیجه مناسبی از شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید: ۸ راز جذابیت در اولین برخورد

بیشتر بخوانید: ۷ دیدگاه مختلف در رابطه با شاغل بودن زنان

۷- در دوران نامزدی آراسته باشید

سوم آراسته بودن است. همسر شما دوست دارد که شما همیشه باوقار باشید پس سعی کنید لباس های مناسب بپوشید. چهارم تجسس کردن است. سعی نکیند از همه چیز سر در بیاورید.

اگر دوست دارید که بدانید در دوران نامزدی باید چگونه رفتار کنید، حتما این مقاله را نیز مطالعه کنید.

مقاله مرتبط: بهترین و مناسب ترین رفتار دوران نامزدی چگونه است

دسته بندی مطالب: روانشناسی , سبک زندگی , مجله عروس

مطالب مرتبط :

فرستادن دیدگاه