برنامه ریزی برای جشن عروسی از ۶ ماه قبل – برنامه ریزی آنلاین مراسم عروسی

7th آوریل 2019

برنامه ریزی برای جشن عروسی از ۶ ماه قبل – برنامه ریزی آنلاین مراسم عروسی

برنامه ریزی برای جشن عروسی از ۶ ماه قبل – یکی از دغدغه های زوج های جوان، این است که باید چه کارهایی را قبل از مراسم عروسی خود انجام دهند. مشاوران سایت تالارنامه، بیان می کنند که بیش از ۹۰ درصد عروس و دامادها، سوالاتی که از آنها می پرسند در زمینه کارهای قبل از برگزاری مراسم عروسیشان است. در این مقاله سعی کرده ایم، یکی از اساسی ترین مشکلات عروس و دامادها را به صورت گزینه ای و با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. این مشکل، به چک لیستی از فعالیت هایی است که یک عروس و داماد باید مدتها قبل از انجام مراسم خودشون، آنها را انجام دهند.

نکته ی مهم این است که چون این موارد را زمان بندی شده گذاشته ایم، ترتیب انجام آنها را رعایت کنید.

چک لیست کارهای عروسی

برنامه ریزی از ۶ ماه تا یکسال قبل از عروسی

۱- راجع به نوع عروسی خود فکر کنید. آیا می خواهید عروسی شما خیلی بزرگ و رسمی باشد یا کوچک و دوستانه؟

یادتان باشد تا این مرحله را انجام نداده اید، به هیچ عنوان سراغ مراحل بعدی نروید. چونکه مراحل بعدی، کاملا وابسته به این موضوع است. با خودتان صادق باشید و در ابتدا با همسر خود این مورد را بررسی کنید.

۲- راجع به این که دوست دارید عروسی شما در چه بازه زمانی از سال برگزار شود تصمیم بگیرید.

 

مراحل برگزاری یک مراسم عروسی از 6 ماه قبل

 

۳- بودجه خود را برای عروسی تخمین بزنید و محل تأمین آن را مشخص کنید.

شاید گفت یکی از مواردی که زوج های جوان در ابتدا اصلا به آن توجهی ندارند، مشخص کردن میزان بودجه ی آنها برای برگذاری مراسم عروسیشان می باشد.

خیلی خیلی خیلی مهم است.

دچار شک و تردید نشوید. به امید کسی نمانید. فکرتان را روی هم بریزید و جنگ اول را انجام دهید و به یک نتیجه ی قاطع برسید.

(مراحل برگزاری یک مراسم عروسی از ۶ ماه قبل)

مراحل برگزاری یک مراسم عروسی از 6 ماه قبل

 

۴- روز عروسی خود را دقیقاً تعیین کنید.

بهتر است از ابتدا چند تاریخ را با اولویت مشخص کنید تا در صورت لزوم (مانند در دسترس نبودن تالار یا عکاس و فیلمبردار مورد نظر) تاریخ عروسی را عوض کنید.

۵- تاریخ انتخابی خود را با میهمانان مهم  (میهمانانی که دوست دارید حتماً در عروسی شما حضور داشته باشند و در شهر یا کشوری دیگر زندگی می کنند)  در میان بگذارید تا از امکان حضور آن ها در مراسم مطمئن شوید.
۶- درباره انتخاب خدمات دهندگان مختلف مراسم عروسی تحقیق کنید.

برای این منظور می توانید به سایت تالارنامه مراجعه کرده و بر اساس استان خود، تمامی شرکتهی تشریفاتی را مشاهده کرده و یکی را انتخاب کنید.

۷- با آماده کردن لیست اولیه میهمانان عروسی، تعداد آنها را تخمین بزنید.

تعداد میهمانان، انتخاب مکان برگزاری مراسم را تحت تأثیر قرار می دهد.

اگر تعداد مهمان های شما مشخص نباشد، روز عروسی، یک دفعه با یک فاجعه روبرو می شوید. پس به خودتان زحمت بدهید و بنشینید و تعداد مهمان های خود را دربیاورید.

۸- مدل لباس عروس خود را انتخاب کنید.

این انتخاب، برای دختر خانم ها، آنقدر مهم است که حاضر هستند روزها و ساعت ها در مزون های سراسر شهر، قدم بزنند تا بتوانند لباس رویایی شب عروسی خود را پیدا کنند.

در این مورد با هیچ کسی هم شوخی ندارند و مبلغ آن هم برایشان مهم نیست. خب حق دارند. تمام عمرشان، خودشان را در این لباس تصور کرده اند. پس ما خودمان را درگیر این موضوع مهم نمی کنیم.

در مقاله ای، بهترین و جدیدترین مدل های لباس عروس را برایتان بیان کرده ایم.

۹- تالار پذیرایی یا باغ عروسی خود را انتخاب و رزرو کنید.

تالار جزو، گرانترین هزینه های مراسم ازدواج و عروسی به حساب می آید.

علاوه بر این مشکل، پیدا کردن یک تالار زیبا و دلپذیر سخت است. بعد از آن پیداکردن یک تالار عروسی زیبا و دلپذیر، با قیمت و بودجه ی  شما بسیار سخت است.

مشکل بعدی و اساسی، پیدا کردن یک تالار زیبا با بودجه شما، در تاریخی که شما می خواهید مراسم عروسی خود را برگزار کنید، می باشد.

تصور اینکه باید حداقل ده روز زمان برای پیدا کردن تالار عروسی مورد نظر خود بگردید، بسیار سخت است.

برای اینکه برای انتخاب تالار مورد نظر خود دچار مشکل نشوید، می توانید به مراجعه به سایت تالارنامه، تالار مورد نظر خود را مشاهده کرده و با چند کلیک به راحتی رزرو کنید.

 

۱۰- اگر تالار یا باغ عروسی کمبودهایی دارد، در مورد اجرای آن ها با مدیر تالار صحبت کنید.

مثلاً می توانید در مورد استفاده از رقص نور، حباب ساز و یا دودساز تصمیم بگیرید.

۱۱- رژیم زیبایی و تناسب اندام خود را آغاز کنید.

اگر لباس عروس خود را از شش ماه قبل از مراسم عروسی خود تهیه کرده اید، حتما باید رژیم غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید تا شش ماه بعد، اندامتان تغییر نکند. زیرا اگر رعایت نکنید، شب عروسی خود، با فاجعه ای بسیار بزرگ روبرو می شوید.

ولی ما باز هم پیشنهاد می کنیم که لباس عروس خود را دوماه قبل از مراسم خود انتخاب کنید. زیرا در این دو ماه احتمال تغییر اندام شما بسیار کم است ولی باز هم به رژیم غذایی و ورزش های منظم احتیاج داردی.

این رژیم می تواند بنا بر نیاز شما شامل برنامه ورزشی مناسب، رژیم غذایی، پاکسازی پوست و … باشد. در چهار مقاله، بهترین حرکات ورزشی مناسب برای تناسب اندام را برایتان بیان کرده ایم. (مراحل برگزاری یک مراسم عروسی از ۶ ماه قبل)

برای راهنمایی بیشتر در این زمینه می توانید مقاله برنامه ریزی عروسی را از کجا شروع کنیم؟ در اینجا مطالعه کنید.

 

۴ تا ۶ ماه قبل از مراسم عروسی

۱- مزون لباس عروس خود را انتخاب کنید و در مورد مدل لباس خود تصمیم بگیرید.
۲- عکاس و فیلمبردار عروسی را مشخص و رزرو کنید.

انتخاب فیلم بردار و عکس بردار عروسی، در درجه دوم از یک مراسم بستگی دارد.

این مورد باز هم برای خانم ها از اهمیت بالاتری برخوردار است ولی چون موردی است که از درجه اهمیت دوم می باشد، سعی کنید که زیاد سختگیری نکنید.

ابتدا یک آتلیه زیبا را که مطابق با سلیقه و بودجه شما می باشد انتخاب کنید و در مرحله بعدی، مدل آلبوم خود را بپسندید و کار را به دست آتلیه بسپارید.

۳- باغ عکاسی خود را انتخاب و رزرو کنید.

معمولا این مورد را هم خود آتلیه ها انجام می دهند.

ولی اگر می خواهید یک عکاس جدا برای مراسمتان داشته باشید، باید برای هماهنگی باغ مورد نظرتان که مناظر زیبایی داشته باشد نیز هماهنگ کنید. یا اینکه از عکاس خود بخواهید تا باغ منظره داری را برای عکس گرفتن، در نظر بگیرید.

یک نکته بسیار مهم: اگر محجبه هستید، حتما باید باغی مخصوص برای این منظور پیدا کنید و از عکاس خود برای نشر عکس های خاص خود، مطمئن باشید.

۴- ساخت کلیپ آشنایی را با هماهنگی با فیلمبردار مراسم آغاز کنید.

این کلیپ، جزو یکی از قشنگترین خاطره هایی هست که عروس و دامادها، از مراسم خود دارند. تفاوت این کلیپ، با کلیپ عروسی در این است که در روز عروسی، شما آنقدر استرس و کار ئپدارید که هیجان همراه فیلم، می باشد.

ولی این کلیپ ها به خاطر اینکه یا قبل از عروسی آماده می شوند و یا بعد از عروسی، بسیار دقیقتر و پر هیجان و دلچسب هستند. پس این فرصت را از دست ندهید.

۵- گروه تهیه غذای مراسم را مشخص و رزرو کنید. لیست غذاها، نوشیدنی ها و دسرهای مورد علاقه خود را به گروه تهیه غذا اعلام کنید.
۶- درباره چگونگی اجرای موسیقی در مراسم عروسی تصمیم بگیرید.گروه اجرای موسیقی را انتخاب و رزرو کنید.

این مورد نیز دارای گزینه هایی است که باید از قبل مشخص کنید. مثلا می خواهید دی جی بگیرید و یا فقط می خواهید یک موسیقی ملایم در مراسمتان پخش شود.

اگر دی جی می خواهید، یک مقاله در مورد انتخاب موسیقی برای شما آمده کرده ایم که می توانید از آن استفاده کنید.

۷- راجع به مسافرت ماه عسل خود تصمیم بگیرید.

مراحل برگزاری یک مراسم عروسی از 6 ماه قبل

 

۸- منزل خود را آماده کرده و یا برای اجاره آن تصمیم بگیرید. راجع به رنگ و نوع دکوراسیون منزل خود تصمیم بگیرید و خرید جهیزیه را آغاز کنید.

مسئله ی تهیه مسکن، مسئله ای است که دقیقا نمی شود برای آن زمان دقیقی را در نظر گرفت . بر اساس بودجه خود باید زمانی را برای آن در نظر بگیرید.

۹- تمرین حرکات ورزشی مناسب برای عروسی را آغاز کنید.

به این مورد حتما دقت کنید که داشتن استایل مناسب برای عروس خانم و آقا داماد، بسیار با اهمیت است و در زیبایی شما تاثیر بسزایی دارد.

۱۰- رقص تانگویی که دوست دارید برای مراسم اجرا کنید را تمرین کنید.

در گذشته، گزینه ای به نام رقص دو نفره ی عروس و داماد وجود نداشت.

ولی امروزه، گزینه ای به نام رقص تانگو، که همان رقص دو نفره ی عروس و داماد هست، به فرهنگ عروسی ما اضافه شده است که به سرعت هم در حال گسترش می باشد.

اگر شما می خواهید این رقص را در کنار همسرتان و در جشنتان داشته باشید، پس حتما باید از قبل بسیار تمرین کنید. چون این نوع رقص، به یک هماهنگی دو نفره احتیاج دارد.

 

۲ تا ۴ ماه قبل از عروسی

۱- گروه اجرایی مراسم عروسی را مشخص کنید. چه کسانی قرار است در عروسی شما هماهنگی ها را انجام دهند؟

در گذشته، هنگامی که خانواده ای می خواستند یک مراسم عروسی برگزار کنند، از چند وقت قبل، تمامی اهالی خانواده و فامیل ها و حتی همسایه ها، بسیج می شدند تا هرکدام، وظیفه ای را برای برگزاری این مراسم عزیز انجام دهند.

اما امروزه، با افزایش شرکتهای خدمات عروسی و تشریفات عروسی، این وظیفه به سمت این شرکت ها کشیده شده است، به نحوی که دیگر کسی دست به سیاه و سفید نمی زنند.

ولی این نکته را باید به یاد داشته باشید که حتی اگر، کلیه مراحل مراسم عروسی خود را به این شرکت ها می دهید، باز هم باید بر آنها نظارت داشته باشید.

۲- برای مراسم عروسی و ماه عسل از محل کار خود مرخصی بگیرید.
۳- حلقه عروس و داماد و سرویس طلای عروس را تهیه کنید.

برای انتخاب حلقه و سرویس طلای عروس خانم، راه طولانی و سختی را در پیش دارید.

ما در مقاله ای، به شما، راهنمایی های بسیار خوبی برای بهتر انتخاب کردن حلقه نامزدی خود، بیان کرده ایم که می توانید اینجا مطالعه کنید.

۴- رنگ و تزئینات مراسم عروسی خود را با جمع آوری ایده های نو، انتخاب کنید.
۵- برای خرید سرویس ساعت عروس و داماد اقدام کنید.
۶- به مادر عروس و مادر داماد در انتخاب لباسشان کمک کنید.

خب دختر خانمها، الان وقت خود شیرینی برای مادر شوهرتونه.

یه نکته بگم که همیشه به مادر شوهرتون لطف کنید تا از مقاصد خطرناکش دور بشید. پاچه خواری یادتون نره.

۷- طراح سفره عقد خود را مشخص و رزرو کنید و رنگ تزئینات مورد علاقه خود را با او در میان بگذارید.

در مقاله ای، مدل هایی بسیار زیبا و به روز برای طراحی سفره ی عقد عروس خانم نمایش داده ایم.

۸- نوع گل آرایی محل برگزاری مراسم را مشخص و گروه طراحی را رزرو کنید.
۹- نوع آرایش و مدل موی روز عروسی خود را انتخاب کنید.

در مقاله ای مراحلی را برای شما بیان کرده ایم که شما را برای ۵۰ مدل موی عروس سال ۲۰۱۹ همراه با عکس را برای شما به نمایش گذاشته ایم

۱۰- آرایشگر عروسی خود را انتخاب و رزرو کنید.

انتخاب آرایشگر عروسی، نیز یکی از حساسیت های دختر خانم ها برای مراسم عروسی آنها می باشد. اکثر دختر خانم ها به آرایشگرهای محل خود که می روند، فکر می کنند که همان ها هم می توانند برای مراسم عروسیشان، بهترین گزینه باشند.

اشتباه نکنید، سعی کنید سالن های زیبایی را پیدا کنید که در زمینه آرایش عروس، تخصصی فعالیت می کنند. این کاری نیست که هر آرایشگاهی بتواند به خوبی از پس آن بر بیاید.

پس در انتخاب آرایشگاه عروس خود بسیار دقت کنید.

۱۱- رنگ و مدل کت و شلوار، جلیقه و پیراهن داماد را انتخاب کنید.

بالاخره یک جمله هم در مورد آقا داماد عزیز بنویسیم.

خوشبختانه مردها، زیاد در انتخاب نوع و رنگ کت و شلوار خود، حساسیت نشان نمی دهند. جالب اینجاست که عروس خانم بیشتر در این مورد حساسیت به خرج می دهد. یعنی در انتخاب لباس داماد هم، نظر عروس خانم بیشتر اعمال می شود.

در مقاله ای سعی کرده ایم، مسائل مهم در انتخاب کت و شلوار دامادی شما را بررسی کنیم. این مقاله را می توانید اینجا ببینید.

۱۲- کت و شلوار و جلیقه داماد را سفارش دهید.
۱۳- کلیه ملزومات لباس داماد مانند کفش، کراوات، گیره کراوات، دکمه سردست و جوراب را بخرید.
۱۴- خانه مشترک خود را انتخاب و تهیه کنید.

۱ تا دو ماه قبل از مراسم عروسی

۱- محل اقامت میهمانانی که از راه دور می آیند را تعیین کنید.

معمولا، عروس و دامادهایی که از دو شهر متفاوت هستند و با یکدیگر ازدواج می کنند و یا مهمان راه دور دارند، با این معضل روبرو هستند.

یعنی همیشه در فکر این هستند که چگونه می توانند این افراد را اداره کنند.

یک نکته برای این افراد بیان کنیم که سعی کنید اگر مهمان راه دور دارید، مراسم خود را ۵ شنبه یا جمعه بگیرید تا مهمانان شما بتوانند با خیال راحتتر در این مراسم حضور داشته باشند.

۲- محضر و عاقد را انتخاب کنید.

برای انتخاب محضر و عاقد، از قبل باید یکسری مدارک را آماده کرده باشید. این مدارک را ۴۸ ساعت قبل باید به محضر خانه تحویل دهید تا یکسری مراحل اداری را از قبل برای شما انجام دهند.

مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به دفتر ثبت ازدواج
  • شناسنامه و کارت ملی زوجین.
  • کدپستی محل زندگی زوجین.
  • شناسنامه و کارت ملی پدر دختر خانم.
  • یک سری کپی از صفحه اول شناسنامه زوجین.
  • صورت مهریه.
  • جواب آزمایشات قبل از ازدواج.

یادتان باشد که حضور پدر عروس خانم در لحظه خواندن خطبه عقد، بسیار مهم و ضروریست.

۳- راجع به مدل دسته گل عروس تصمیم بگیرید و آنرا سفارش دهید.
۴- راجع به نوع تزئین ماشین عروس تصمیم بگیرید و اجرا کننده تزیین را رزرو کنید.

بهتر است یکماه قبل از مراسم، ماشینی که می خواهید گل آرایی کنید را مشخص کنید. چونکه هر ماشینی، فرایند گلزنی خاص خود را دارد.

بعد از آن، چندین گل فروشی را که همان مدل ماشین را گل زده اند، مورد بررسی قرار دهید تا به یک مورد خوب دست پیدا کنید.

۵- مراسم ورود عروس و داماد را طراحی کنید.

این مراسم می تواند شامل آتش بازی، پرواز کبوتر، ریختن گل بر سر عروس و داماد، اجرای موسیقی محلی و … باشد.گروه اجرای این مراسم را انتخاب و رزرو کنید. (مراحل برگزاری یک مراسم عروسی از ۶ ماه قبل)

۶- آرایشگر داماد را انتخاب و رزرو کنید.

پیرایش و آرایش داماد، مانند آرایش عروس خانم، زیاد پیچیده نیست. می توان گفت از لحاظ زمان و کار، حدودا یک سوم زمان نیاز دارد.

معمولا آرایشگاه هایی هستند که گریم و صورت آرایی داماد را بتوانند به خوبی انجام دهند. پس اگر می خواهید گریم شوید، باید زمان و هزینه ی زیادتری را برای خود اختصاص دهید و هماهنگی های بیشتری را با آرایشگر خود از قبل انجام دهید.

اگر دوست دارید فرایند آرایش داماد را داشته باشید، بهتر است که با فیلم بردار خود هماهنگ کنید که در آن هنگام فیلم برداری از شما را شروع کند.

۷- در صورتی که لازم است وسایلی چون میز و صندلی، ظروف غذا و … را کرایه کنید، رزرو وسایل را انجام دهید.

این مورد بیشتر در مورد مراسم هایی که در منزل یا باغ های خصوصی انجام می شود، صدق می کند. چون امروزه اگر با شرکت های تشریفاتی و یا تالارها قرارداد داشته باشید، خودشان تمامی این مراحل را به خوبی انجام می دهند.

۸- طرح کارت دعوت عروسی خود را انتخاب کنید و آن را سفارش دهید.

برای تهیه کارت دعوت عروسی، باید طرح خود را از قبل تهیه کنید.

امروزه یکسری شرکت های طراحی، به صورت اختصاصی، طراحی این نوع کارت ها را بر عهده گرفته اند که با رنگ وسلیقه و مدلی که شما می پسندید، اینکار را انجام می دهند.

طوری طراحی کارت را انجام دهید که برای خودتان ابتدا جذاب باشد.

تیم مشاوران و پشتیبانی تالارنامه، کارت دعوت الکترونیکی تهیه کرده اند که بسیار خاص و منحصر به فرد می باشد. این کارت، با هزینه ای بسیار کم، تمامی محدودیت ها را برای شما حذف کرده و مراسم شما را با روشی متفاوتر به گوش مهمانانتان می رساند. می توانید اطلاعات بیشتر را در مقاله ای با عنوان کارت عروسی دیجیتال، مطالعه کرده و سپس با پشتیبانی ما تماس برقرار نمائید.

۹- کیک عروسی خود را انتخاب کنید و سفارش دهید.

کیک عروسی و کیک عقد، به تعداد میهمانان شما بستگی دارد.

ما توصیه می کنیم که فقط برای مراسم عقد خود، کیک تهیه کنید، زیرا هم تعداد مهمان ها کمتر است و هم پذیرایی شما راحتتر می شود، ولی اگر دوست دارید که در مراسم عروسی خودتان هم این پذیرایی را داشته باشید، به یک برنامه ریزی بسیار دقیق احتیاج دارید تا دچار مشکل نشوید.

۱۰- شیرینی های عروسی را سفارش دهید.

تهیه شیرینی را می توانید به شرکت تشریفاتی خود بسپارید. ولی قبل از آن به شیرینی فروشی ها مد نظر خود مراجعه کنید و نوع و مدل شیرینی خود را بپسندید.

توصیه می کنیم که از انتخاب شیرینی های خامه ای اجتناب کنید. زیرا هم گرانتر برای شما در می آیند و هم ریخت و پاش و درگیری و خرابی بیشترب دارند.

می توانید، ۵ مدل شیرینی خشم زیبا و متوسط را اتخاب کنید.

دقت کنید که اندازه شیرینی ها، یکسان و یک اندازه باشند و تا جایی که برایتان ممکن است، از شیرینی های کوچک و بزرگ اجتناب کنید.

۱۱- هدیه برای میهمانان را طراحی و آماده کنید.
۱۲- در صورت تمایل برای شب بعد از عروسی خود هتل رزرو کنید.

اگر می خواهید ماه عسل خود را بلافاصله بعد از مراسم عروسی خود شروع کنید، حتما مواردی مانند رزرو بلیط هواپیما یا رزرو هتل را از مدتها قبل انجام دهید.

۱۳- لیستی از لوازم مورد نیاز خود که دوست دارید به شما هدیه داده شود، آماده کنید.

دوستان و اقوام نزدیک شما اغلب تمایل دارند هدیه ای برای شما تهیه کنند که مورد نیازتان باشد و این لیست می تواند به آن ها کمک کند. (مراحل برگزاری یک مراسم عروسی از ۶ ماه قبل)

۱۴- لباس عروس را انتخاب کرده و آن را رزرو کنید.
۱۵- ملزومات لباس عروس را از قبیل تاج، تور، کفش، دستکش و لباس زیر و … را بخرید.
۱۶- لباس عروس را با لباس زیر مناسب، کفش و ملزومات نهایی لباس یک بار در مزون بپوشید و از مناسب بودن همه موارد مطمئن شوید.
۱۷- لباس داماد را تحویل بگیرید و آن را در جای مناسبی نگهداری کنید.
۱۸- داماد کت و شلوار، جلیقه، پیراهن و کفش خود را یک بار در خانه بپوشد و از مناسب بودن همه موارد مطمئن شود.

 

۲ تا ۴ هفته قبل از مراسم عروسی

۱- خانه مشترک خود را آماده کنید. دکوراسیون را کامل کرده و جهیزیه را بچینید.
۲- درمورد پرده های خانه خود متناسب با مبلمان آن تصمیم گیری کنید.
۳- لیست لحظات و افرادی که دوست دارید حتماً ثبت شود را به عکاس خود بدهید.
۴- کارت دعوت عروسی خود را پخش کنید.
۵- لیستی از آهنگ های مورد علاقه خود تهیه کنید و به گروه اجرای موسیقی بدهید.

هم چنین لیستی از آهنگ هایی که دوست ندارید در عروسی شما اجرا شود را آماده کنید و این لیست را با گروه اجرای موسیقی خود در میان بگذارید.

۶- با آرایشگرتان برای جلسات آمادگی قبل از عروسی قرار بگذارید.
۷- تعداد نهایی میهمانان عروسی را به گروه تهیه غذا اعلام کنید.
۸- تست آرایشگری داشته باشید.

یکی از نکاتی که خیلی کم دیده ام که عروس خانمی آن را انجام دهد، تست آرایش قبل از عروسی است. تست آرایش قبل از عروسی، یعنی اینکه، با آرایشگری که قرار است شما را برای مراسم عروسیتان آرایش کند، هماهنگ کنید، تا مدل های آرایش مو و صورت مختلف را روی شما امتحان کند.

اینکار برای افرادی پیشنهاد می شود که برای آرایش عروسی خود، حساسیت بسیار زیادی دارند.

خب، شما باید چندین روز زمان بگذارید و شاید هزینه ای هم علاوه بر هزینه های مراسم خود باید متحمل شوید. ولی در آخر، مذپدلی را به دست می آورید که به چهره ی شما بسیار می آید.

 

۱ هفته قبل از مراسم

۱- تمامی جزئیات مانند تاریخ مراسم، ساعت شروع، چگونگی انتقال لوازم مورد نیاز و آدرس را بار دیگر با تمامی خدمات دهندگان مراسم عروسیتان چک کنید.
۲- موارد زیر را به دوباره خوبی چک کنید:
  • عکاس و فیلمبردار
  • تالار پذیرایی
  • عاقد
  • گل آرای مراسم
  • قنادی کیک عروسی
  • قنادی شیرینی عروسی
  • آرایشگر عروس
  • تهیه غذای عروسی
  • آرایشگر داماد
  • گروه اجرای موسیقی
  • طراح سفره عقد
  • کرایه وسائل لازم (میز. صندلی و ظروف)
  • گل آرایی ماشین عروس
۳- برنامه کامل روز عروسی خود را تنظیم کنید.

در صورتی که گروهی از دوستان و اقوام نزدیک خود را به عنوان گروه اجرایی مراسم عروسیتان تعیین کرده اید، لیستی از وظایف هر شخص را بنویسید و به آن بدهید.

۴- در صورتی که برگزاری مراسم عروسیتان را به یک گروه تشریفات عروسی سپرده اید، برنامه ی آنها را به خوبی چک کنید.
۵- حساب های خود را با خدمات دهندگان مراسم تسویه کنید.
۶- راننده ماشین عروس را تعیین کنید.

این قسمت، یکی از هیجان انگیزترین قسمت های یک مراسم عروسی می باشد. یعنی وقتی که همگی افراد خانواده و دوستان، آخرین بدرقه های شما برای شروع یک زندگی جدید را انجام می دهند.

اما نکته اینجاست که به خاطر اینکه این قسمت دارای هیجان زیادی می باشد، ممکن است برای شما مشکل ایجاد کنند. چونکه همه دوست دارند به دنبال ماشین عروس هیجان مضاعف ایجاد کنند، برای همین ممکن است برخورد فیزیکی ماشین ها را داشته باشید.

اما اگر شخصی غیر از آقا داماد پشت فرمان باشد، می تواند بهتر بر این موضوع کنترل داشته باشد.

۷- چگونگی آمدن و رفتن و زمان حضور عاقد را تعیین کنید و در صورت لزوم شخصی را مسئول آوردن و برگرداندن عاقد کنید.
۸- همراه یا همراهان عروس را مشخص کنید و وظایفی چون انتقال وسایل عروس و همراهی کامل عروس تا انتهای مراسم را به آنها بسپارید.
۹- لوازم شخصی عروس و داماد را به خانه جدیدشان منتقل کنید.
۱۰- راه رفتن با کفش عروسی خود را در خانه تمرین کنید.
۱۱- چمدان ماه عسل خود را آماده کنید.
۱۲- اگر تصمیم دارید موهای خود را رنگ کنید، این کار را انجام دهید.
۱۳- اگر می خواهید گوسفندی برای مراسم خود، سر ببرید، از یک هفته قبل سفارش دهید.

بعد سفارش کنید که برای روز عروسی و زمانی که می خواهید ضبح شود، حتما به موقع حضور داشته باشد.

 

برنامه ریزی شب عروسی

امشب را سعی کنید که با خوردن یک غذای ساده و سبک، با آرامش بخوابید و نگران فردا نباشید.

می توان گفت که یکی از پر استرس ترین شبهای هر جوانی، روز و شب قبل از مراسم عروسیشان می باشد. ولی به این نکته توجه کنید که اگر نتوانید استرس خود را کنترل کنید، سیستم بدن شما به هم خورده و ممکن است در روز عروسی، به مشکل بر بخورید.

مقاله ای برای کنترل استرس قبل از ازدواج برای شما آماده کرده ایم که سعی شده، روش هایی برای کنترل استرس برایتان تهیه کنیم. می توانید اینجا مطالعه کنید.

 

کارهای روز عروسی

۱- مانیکور و پدیکور را انجام دهید.
۲- لباس عروس و کلیه ملزومات آن را در کنار هم قرار دهید تا چیزی را فراموش نکنید.
۳- لباس داماد و کلیه ملزومات آن را در کنار هم قرار دهید تا چیزی را فراموشن کنید.
۴- تمامی وسایلی که باید به محل عروسی انتقال یابد را جمع آوری کرده و برای انتقال آماده کنید.

اگر بتوانید با تالار هماهنگ کنید که شب قبل از عروسی، ملزومات روز عروسی را انتقال دهید، می تواند خیلی بهتر باشد. ولی اگر مسئول تالار قبول نکرد، شما باید آنها را آماده کنید و روز عروسی، شخصی را مسئول اینکار بکنید تا همگی را به تالار انتقال دهد تا برای مراسم آماده شوند.

۵- زمانی را برای استراحت و آرامش در نظر بگیرید.
۶- از مولتی ویتامین و نوشابه های انرژی زا قافل نشوید.

اکثر عروس خانم ها و آقا دامادها به خاطر استرسی که دارند، شب قبل از مراسم خود را به خوبی نمی خوابند. بنابراین در طول مراسم، دچار خستگی می شوند.

برای این حالت می توانید چند قرص مولتی ویتامین یا یک آمپول مولتی ویتامین و یا نوشابه های انرژی زا را استفاده کنید. این مواد، می توانند تا ساعتی، انرژی خوبی به شما بدهند.

۷- حتما چند نفر از خودتون را برای پذیرایی از مهموناتون، در نظر بگیرید.

حتما یک نفر را برای رسیدگی به پذیرایی و خوش گذشتن به مهموناتون بزارید، چون اگر بعضی وقتها از پرسنل پذیرایی تالار، غافل بشید، ممکنه یادشون بره که شارژ میزها را کنترل کنند.

 

برنامه های جشن عروسی

نمامی مواردی که در بالا بیان کردیم، همگی جزو برنامه های لازم برای جشن عروسی شما می باشد. اما اگر نمی توانید این مطالب را به خوبی بخوانید می توانید تمامی آنها را در فایل pdf که برایتان در زیر قرار داده ایم، به صورت یکجا داشته باشید و از ان استفاده کنید.

تفاوت برنامه ریزی آنلاین مراسم عروسی و برنامه ریزی سنتی

۱- در هر زمان و مکانی مراسم خود را برنامه ریزی کنید

یکی از بزرگترین مزیت های برنامه ریزی آنلاین عروسی این است که  نیاز به مکانی خاص و حضور فیزیکی نیست. کافیست در خانه و یا هرجا که به اینترنت دسترسی دارید، از طریق لپ تاپ یا گوشی هوشمند خود، به صفحه برنامه ریزی مراسم خود در سایت تالارنامه رفته، و به تمامی مراحل یک برنامه ریزی کامل مراسم عروسی، به صورت رایگان دسترسی پیدا کنید و هیچ هزینه ی اضافی نپردازید.

۲- صرفه جویی در هزینه ها

اینکار علاوه بر صرفه جویی در مخارج، در میزان وقت و انرژی شما هم تاثیر بسزایی دارد. خصوصا که هر چه به زمان مراسم نزدیک می شوید استرس بیشتری شما را فرا خواهد گرفت. پس آرامش ذهنی هم به شما هدیه خواهد داد.

در برنامه ریزی های سنتی که اصولا توسط موسسات تشریفات عروسی صورت می گیرد، شما متحمل هزینه های اضافی می شوید، که باید به آن تشریفات عروسی بپردازید. ضمن آنکه برای هماهنگی و اطلاعات بیشتر لازم است حتما به مکانی که تعیین شده است بروید. در واقع نیاز به وقت و انرژی بیشتری است، که می بایست هزینه کنید!

پس استفاده از برنامه ریزی آنلاین برای برگزاری مراسم عروسیتان بسیار پرکاربرد و به صرفه تر می باشد.

تیم مشاوره و برنامه ریزی تالارنامه، به شما در انجام یک برنامه ریزی دقیق و کامل و بدون استرس کمک خواهد کرد. برای داشتن این برنامه ریزی کافیست که بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

داشتن برنامه ریزی برای اجرای هر پروژه ای که زمان بر و مهم است، همانند مراسم عروسی می تواند بسیار پرکاربرد باشد. همچنین در وقت و هزینه های شما صرفه جویی می کند، و قدم به قدم در مراحلی چون انتخاب تالار یا باغ تالار، لیست کلی از مهمانان، بودجه تقریبی عروسی، انتخاب نوع آرایشگاه، آتلیه و … به شما کمک کند. در این قسمت به طور کلی به ۶ مورد از مراحل اساسی و پایه برنامه ریزی عروسی اشاره خواهیم کرد.

۱- مرحله اول (حدودا ۴ تا ۶ ماه قبل از عروسی)

همیشه یادتان باشد که شما باید از ۶ ماه قبل از مراسمتان به فکر برنامه ریزی دقیقی برای این مراسم مهم باشید. برای ابن منظور، باید حتما در مورد موارد زیر تصمیم گیری مناسبی داشته باشید

۱- مکان برگزاری مراسمتان (تالار عروسی مناسب).

{مطالعه بیشتر۱۴ مورد از موارد مهم برای انتخاب تالار}.

۲- لیست کلی از مهمانان و بودجه تقریبی را مشخص کنید.

۳- عروس خانم ها از الان به تناسب اندام خود توجه کنند، این موضوع را جدی بگیرید چون در انتخاب لباس و روز عروسی، به آن نیاز دارید.

{مطالعه بیشتر۴ حرکت عالی برای تناسب اندام عروس خانم ها برای شب عروسی}

۴- و در رابطه با لباس عروس خود تحقیقات لازم را انجام دهند.

{مطالعه بیشتر: ۱۵ نکته کلیدی برای انتخاب لباس عروس}

{مطالعه بیشتر: ۲۲ مدل لباس عروس مدل ۲۰۱۸}

۵- و در نهایت لباس عروس خود را سفارش دهند

۶- با سبک های مختلف عکاسی و فیلم برداری آشنا شوید.

{مطالعه بیشتر۸ ایده شگفت انگیز برای گرفتن عکس از عروس و داماد }

۷- و در رابطه با دسته گل و گل آرایی تصممیمات لازم را بگیرید.

{مطالعه بیشتربهترین مدل های دسته گل عروس}

 

برنامه ریزی آنلاین مراسم عروسی

 

۲- مرحله دوم ( حدودا ۳ماه قبل از عروسی)

۱- لیست مهمانان عروسی و کارت های دعوت را نهایی کنید

۲- و از الان برای ماه عسل خود برنامه ریزی کنید، حتی از الان ، مرخصی بگیرید!

{مطالعه بیشتربرنامه ریزی مناسب برای یک مسافرت عالی}

۳- حلقه و سرویس طلا را انتخاب کنید.

{مطالعه بیشترانتخاب یک سرویس طلای مناسب}

 

۳_مرحله سوم (۱ماه قبل از عروسی)

کارت های عروسی را پخش کنید. اگر به طور رسمی عقد نکرده اید، چیدمان وسایل تزیینی و جهیزیه را شروع کنید. عروس خانم های عزیز توجه داشته باشند، در این مدت خودشان را از نظر تغذیه تقویت کنند، و حتی اگر نیاز است، آمپول تقویتی بزنند. لباس عروستان را تحویل بگیرید و بپوشید. عاقد مراسمتان را مشخص کنید، و کیک و شیرینی عروسی را سفارش دهید.

 

۴_مرحله چهارم ( ۱ تا ۲ روز قبل از مراسم عروسی )

یکی از کارهای زیبا و به یاد ماندنی که می توانید انجام دهید، این است که از فعالیت های قبل از مراسمتان فیلم و عکس بگیرید! به ظاهر شاید خنده دار باشد، اما باعث آرامش ذهن شما خواهد شد، و در آینده جزو خاطرات فراموش نشدنی خواهد بود. میوه و شیرینی را تهیه کنید. ماشین عروس را تزیین کنید. حتما حتما روز قبل از عروسی خود را تقویت کنید، و خواب عمیق و راحتی داشته باشید.

 

۵_مرحله پنجم (روز عروسی)

در صورتی که تهیه میوه و یا کیک و شیرینی با شما بوده، آن را به تالار تحویل دهید. دادن ظرف مناسب به تالار، برای غذای اضافه، فراموشتان نشود. عروس خانم ها در آرایشگاه ها هندزفیری به همراه داشته باشند! گوش دادن به آهنگ مورد علاقه تان آرامش خوبی به شما می دهد. در نظر داشته باشید، اگر مایل نیستید عکس های خودتان و مراسمتان در گوشی مهمانان ثبت شود، حتما آن را عنوان کنید.

 

۶_مرحله ششم (روز های بعد از جشن)

سفارش آلبوم های عکس و فیلم عروسی و تهیه لیستی از کادو هایی که دریافت نموده اید، جزو مراحل پایانی و مهم مراسمتان، خواهد بود.

 

چک لیست برنامه ریزی عروسی

اماااااا مراحلی که در این مقاله بهش اشاره شد، بسیار کلی بود، توصیه ما به شما استفاده از چک لیست است. چک لیست برگه ایست که تمام کارهای لازمی را که برای برگزاری یک مراسم عروسی نیاز دارید، از یکسال قبل به ترتیب زمان انجام آن، در اختیار شما قرار داده و هنگامی که مطمئن به نوشتن همه ی موارد شدید، شروع به انجام آن ها می کنید (چک لیست را می توانید در پائین دانلود کنید).

همچنین در قسمت توضیحات می توانید یادآوری ها و پیگیری های لازم را بنویسید. ضمن آنکه، استفاده از تجربه های تیم مشاوره و حرفه ای تالارنامه باعث برگزاری بهتر مراسمتان با هزینه کمتر خواهد شد، و آن ها شما را در تهیه چک لیستی مناسب،  همراهیتان می کنند و در تمامی مراحل برگزاری جشنتان، کنار شما خواهند بود.

در زیر این برنامه ریزی را کمی جزئی تر برایتان توضیح می دهیم.

۱ – حتما از ۶ ماه قبل، برنامه ریزی لازم برای مراسمتان را شروع کنید.

۲- بودجه ی خود را برای برگزاری یک مراسم، محاسبه کنید. اگر می خواهید وام یا قرض بگیرید، خیلی زودتر باید شروع کنید.

۳- لیستی از مهمانان خود در نظر داشته باشید.

۴- جدولی تهیه کنید که در آن، تمامی کارهایی که باید برای برگزاری مراسم خود انجام دهید، را لیست کنید. سپس یکی یکی آنها را با دقت دنبال کنید.

۵- برای نوع عروسی خود، به خوبی فکر کنید. اینکه مراسم شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، را باید خودتان تصمیم بگیرید.

۶- فصلی را که قرار است مراسم خود را در آن برگزار کنید، از ماه ها قبل انتخاب کنید.

۷- اکنون وقت آن است که زمان عروسی خود را مشخص کنید. یکی از بزرگترین مشکلات در برگزاری یک مراسم عروسی، انتخاب زمان مراسم است.

۸- تالار مورد نظر خود را برای همان روزی که در نظر دارید، انتخاب کنید. این یکی از مشکلات اصلی برای عروس داماد است.

اینکه تالار دوست داشتنی خود را در زمان مورد نظر داشته باشند.

سایت تالارنامه، سامانه رزرو آنلاین تالارهای پذیرایی کشور، این مشکل را برای شما حل کرده است.

۹ – اکنون که زمان مورد نظر خود را انتخاب کردید، وقت ان است که امکانات و شرایط لازم برای این روز را فراهم کنید.

کارت عروسی خود را آماده کنید و لیست مهمانان را یاداشت کنید. شام عروسی را سفارش دهید و صدها برنامه دیگر.

برنامه های ازدواج

این برنامه ها شامل، انتخاب دفتر ثبت ازدواج، انتخاب آتلیه فیلم و عکس، انتخاب یک آرایشگاه برای عروس خانم و پیرایش برای آقا داماد،انتخاب و خرید لباس عروس  و کت و شلوار داماد، انتخاب گل فروشی و نوع دسته گل، ماشین عروس، خریدهای عروس و داماد، توزیع کارت عروسی و اجاره و یا آماده نمودن مکانی برای شروع زندگی می باشد.

مهمترین نکته ای که باید در نظر بگیرید، شروع کردن این فرایند، از چند ماه قبل آن می باشد.

برای این منظور حتما یک چک لیستی از تمامی مراحلی و کارهایی که باید انجام دهید، حتما داشته باشد. در مقاله بعدی، چک لیستی از جهیزیه برای شما آماده می کنیم که می دانم بسیار برای شما حیاتی می باشد.

 

دسته بندی مطالب: رزرو آنلاین تالار , مجله عروس

مطالب مرتبط :

  1. fgfgfg گفت:

    یه چک لیست کامل بود. هرچی خوندم تمام نمیشد.

    • رضا گفت:

      خوب بود. درسته که زیاده ولی یه خوبی داره که میشه پرینت گرفت و شروع به خوندن کرد و یکی یکی همه را انجام داد.

  2. شهره گفت:

    خیلی خوب شد. الان داشتم به این فکر میکردم که من کدوم را انجام دادم و کدوم را انجام ندادم. هیچ کدوم را انجام ندادن.خخخخخ
    فکر مبیکردم زوده، اینجا نوشتی ۶ ماه. داغونم

  3. شهره گفت:

    یک سوال دارم. لطفا کسی جواب بده.
    تشریفاتی ها، آیا خودشون تالار دارند یا تالار معرفی می کنند؟

    • با سلام خدمت شما کاربر عزیز. ببینید یکسری از خدمات تشریفات عروسی، خودشون تالار دارند که شما را تشویق به رزرو آن می کنند.
      ولی بعضی از شرکت های تشریفاتی هم با چندین تالار قرارداد دارند که شما از اونها بازدید می کنید و هرکدام را که شما پسندید، براتون رزرو می کنند.

  4. تالار بهشت گفت:

    خیلی کامل بود. با اجازتون کپی میکنیم تا بتونیم به مشتریانمون ارائه بدیم و ذکر میکنیم که از شما گرفتیم. تشکر

  5. سمیه گفت:

    کو شوهر که فعلا آدم بخواد بیاد اینها را بخونه و انجام بده

  6. رضوان گفت:

    مطلبتون بسیار عالی بود. فکر کنم یکی از اساسی ترین مشکلات دختر پسرهای در حال ازدواج، همینه که نه خودشون نه خانوادشون، نمیدونند باید چیکار کنند. باید راهنمائیشون کنیم برای این مراسمشون

  7. پرواز تهران مشهد گفت:

    خیلی ممنون از اطلاعاتتون

  8. بلیط هواپیما مشهد به تهران گفت:

    دست شما درد نکنه
    ممنون از مطلب کامل و خوبتون

  9. سایت دکتر تیکت گفت:

    عالی، دستتون در نکنه ترکوندین

فرستادن دیدگاه